Thursday, February 17, 2011

RECENZIJA NMC BY FILIP ANDRONIK:

Bojanka urađena od strip crtača! Kako to izgleda?
Iznenađujuće dobro!
Iako bi se moglo reći da su svi stripovi u stvari veoma slični bojankama u malom zbog crno oivičenih silueta na bijelom papiru koje smo svi bojili u vremenu kada stripovi nisu bili štampani u bojama, nije dovoljno da strip crtač rastavi strip učinivši od svake slike jednu stranicu da bi od stripa postala slikovnica. Cijelu stvar treba napraviti prikladno da je najmlađi čitaoci razumiju.
Poznavajući Elvisove druge radove koji nisu poštovali konvencionalna pravila stripa i ilustracije bilo je malo čudno da je jedan takav autor uradio bojanku. Ako njegove druge radove okarakterišemo kao alternativne kakva onda može biti slikovnica koja mora poštovati striktna pravila jer su njeni korisnici, djeca, neće prihvatiti ništa što iziskuje dodatno objašnjenje zašto je to tako. Što je u stvari cijela priča alternativih radova u kojem autori namjerno izbjegavaju pravila.
Već nakon par stranica čitanja bojanke prestao sam razmišljati o spoju linija, stilu crtanja i tehničkoj pripremi tražeći neku poveznicu sa Elvisovim prethodnim (strip) radovima i počeo pratiti priču. Koja me se uistinu dojmila - ne samo da je interesantna nekome ko je odrastao čitajući već je svojom jednostavnosti veoma prikladna dječijem uzrastu.
Neću sada odati o čemu se radi u knjizi ali uistinu nisam očekivao takovu radnju. Crne mačke se obično povezuju sa nekim lošim stvarima dok je ovdje glavni lik veoma pozitivan lik. I prava je avantura pratiti ga na njegovom putu u potrazi sa… a ne, za to ćete morati pročitati knjigu.
Alternativnost koja bi mogla simbolzirati Elvisove radove očituje se u tome što ćete, za razliku od drugih bojanki, ovdje najviše potrošiti crnu bojicu. Elvis veoma vješto priča priču o svemu crnom bez da i u jednom trenutku od cijele priče napravi neki „crnjak“. Toliko dobro da, čak i kada ovo ne bi bila bojanka, ova knjiga bi bila jako dobra priča za mališane.
Bojanka urađena od strip crtača? Nešto za najmlađe od autora likovnih radova namijenjenih malo starijoj publici? Toliko iznenađujuće dobro da se ne libim povikati „hoćemo još!“

Filip Andronik

p.s. Filip Andronik bavi se najneprofitabilnijim poslom u državi – crta stripove. Da, nije normalan, bolje bi mu bilo da je otvorio ćevabdžinicu. Pokrenuo je prvi BH sajt o stripovima, onaj svoj, Suzie Q , i prvi profesionalni BH web strip.

Ničiji mačak/napisao i nacrtao Elvis Dolić - Sarajevo:Blicdruk, 2010 - (32) str. :ilustr.;21x30cm > all copyrights reserved